Page 2 - Novinky09
P. 2

WELLNESS OPÄŤ OTVORENÉ
Opäť vás pozývame na relax po práci do nášho wellness centra, ktorý je pre vás otvorený od 3.9.2018.

    Wellness                              Fitness                                     Masáže

        Otváracia doba:                  Otváracia doba:                                 Otváracia doba:
        Pondelok - Å¡tvrtok               Pondelok - Å¡tvrtok                              Pondelok - Å¡tvrtok
                                                                                  14:00 - 16:30 | 17:00 - 19:00
           14:00 - 19:30                    07:00 - 19:30                              polhodinové masáže
pon., ut., štv. – muži | str. – ženy            Piatok                           Objednávky na: 0911 144 695

     Piatok – sanitárny deň                 09:00 - 19:30

Využite naplno možnosť prevencie pred jesennými chorobami
práve v našom wellness.

S príchodom jesene to už býva zvykom – mnohí z nás prechladnú, už len z toho, že počasie je čoraz viac
nepríjemnejšie, drsnejšie, chladnejšie. Málo čerstvého vzduchu, málo slnka, zato však veľa bacilov v uza-
vretých priestoroch – a prechladnutie s chrípkou sú na svete. Povedzme si zopár tipov k prevencii:

Pravidelné saunovanie                    stupňov totiž imunitný systém trpí.     tografie svojich detí, pustite si svoju
Pravidelné saunovanie pomáha             Kúpeľ nôh                               obľúbenú komédiu alebo sa stret-
lepšie sa vyrovnať s kolísajúcimi        Alternatívou pre tých, čo saunu         nite s ľuďmi, ktorých máte radi.
jesennými teplotami. Striedanie          neobľubujú, je kúpeľ nôh. Naplňte       Bozk to istí
tepla a chladu posilňuje imunitný        jeden lavór studenou a druhý teplou     Túlenie a maznanie nenavodia len
systém.                                  vodou (nech má aspoň 38 stupňov).       dobrú náladu, ale posilnia tiež imu-
Vitamín D                                Striedajte – nohy si máčajte najskôr v  nitný systém. Bozkávanie je preň dob-
Skutočný zabijak chorých buniek,         teplej (20 sekúnd), potom v studenej    rým tréningom, samozrejme, len za
a preto „topka“ pre náš imunitný         vode. Proces opakujte trikrát, s tým,   predpokladu, že partner je zdravý.
systém: Vitamín D. Imunitné bunky        že skončíte v studenom lavóre.          Strava plná vitamínov
sa vďaka nemu aktivujú, imunitný         Niekoľkokrát denne vetrať               Imunitný systém sídli v čreve. Ak je
systém sa posilňuje. Okrem slnka         Suchý vzduch v byte je pre vírusy       zdravé, choroby nemajú šancu. Chce
ho obsahuje veľa druhov rýb, nap-        mimoriadne priaznivý. Takže hoci je     to teda pravidelný prísun ovocia,
ríklad losos. Ideálne je konzumáciu      vonku chladno, niekoľkokrát denne       zeleniny, celozrnných produktov
rýb kombinovať s pravidelnými pre-       poriadne vyvetrajte.                    a strukovín. Z vitamínov je veľmi
chádzkami.                               Nedotýkajte sa tváre                    dôležitý vitamín A, B6, C a E.
Pohyb, veľa pohybu                       Kľučky, tyče v mestskej hromadnej       Zdroj:
Pohyb nepomáha len pri odbúra-           doprave a ruky kolegov, s ktorými       https://zdravie.pravda.sk/zdravie-a-pre-
vaní stresu, ale je tiež výživou pre     si denne podávate ruky, sú plné         vencia/clanok/404495-tipy-ako-s-pricho-
imunitný systém. K športom, ktoré        choroboplodných zárodkov. Neu-          dom-jesene-posilnit-imunitny-system/
nás udržiavajú fit, patrí jednoznačne    vedomujeme si to a niekoľkokrát
beh a plávanie. Pri behu napokon         denne si prstami siahneme na tvár,
získame aj dennú dávku vitamínu          oči, nos či pery. Niet divu, že chríp-
D, čiže, ako sa hovorí, „zabijeme dve    ka či prechladnutie na sebe nene-
muchy jednou ranou“. Ale pozor,          chajú dlho vyčkávať. Ak je to možné,
keď už cítite, že na vás niečo lezie,    nedotýkajte sa prstami tváre a čo
odporúča sa dopriať si povinnú pres-     najčastejšie si umývajte ruky.
távku.                                   Relaxujte
Dostatok spánku                          Stres a úzkosť oslabujú imunitný
V noci si treba dopriať aspoň sedem      systém a môžu vyvolať zápaly. Pro-
hodín spánku. Vtedy má totiž stre-       ti infekciám pomáha napríklad aj
sový hormón kortizol pauzu. Dba-         smiech, pričom celkovo pozitívne
jte na to, aby v miestnosti, v ktorej    pocity stimulujú imunitný sys-
spíte, nebolo ani príliš chladno, ani    tém. Obklopte sa niečím pekným,
príliš teplo. Pri teplote nižšej ako 18  milým, čo máte radi. Pozerajte si fo-
   1   2   3   4